Hír olvasása

Mikor nem állhat el a fogyasztó az internetes vásárlástól?

2018-03-02 15:25:53

 

Több ilyen eset is van.

 

Ide tartozik például az, ha a fogyasztó olyan CD-t vagy DVD-t rendelt meg, amin hang- vagy/és képfelvétel, esetleg számítógépes program van és annak csomagolását a fogyasztó felbontotta. Ugyanígy – felbontott csomagolás esetén – nem lehet elállni az ügylettől, ha annak tárgya olyan árucikk, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okból már nem küldhető vissza. Az olyan megrendelések is a kivételek közé tartoznak, amelyekben a fogyasztó egyedi kérése vagy utasítása alapján gyártottak le valamilyen terméket, tipikusan ilyen az internetes pólóboltok példája, amikor a fogyasztó kéri, hogy valamilyen ábrát, motívumot vagy például szlogent tegyenek rá az elkészítendő felsőre.

 

Nem lehet elállni ugyanúgy indokolás nélkül az olyan termékek megrendelésétől, amelyek jellegüknél fogva gyorsan romlandóak (például: élelmiszerek). Azon árucikkek, szolgáltatások esetében sem lehet elállni, amelyeknek ára, illetve díja a pénzpiacnak a vállalkozás által nem befolyásolható, a tizennégy napos indokolás nélküli elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ. A kivételek közé tartoznak továbbá a hírlapok, folyóiratok és időszaki lapok (az előfizetéses szerződések kivételével); de ugyanúgy nem lehet elállni például az interneten foglalt szálláshely megrendelésétől sem, ha az egy konkrét napra vonatkozott, egyúttal ugyanúgy egy online megrendelt koncertjegy, színházjegy vagy más szabadidős szolgáltatás esetében sem illeti meg a fogyasztókat az indokolás nélküli elállási jog. Ne felejtsék azt sem a fogyasztók, hogy az online megrendelt utazások, vonatjegyek, repülőjegyek és más hasonló személyszállítási szolgáltatás esetében sem lehet indokolás nélkül elállni. Meg kell jegyezni azt is, hogy szintén nem lehet tizennégy napon belül indokolás nélkül elállni az EU-n túlról, például Kínából vagy az USA-ból történő vásárlásoknál

 

Készült a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával.