Hír olvasása

Közösségi oldalak fogyasztóvédelmi tesztje

2018-05-30 09:48:42

Magyarországon már több mint 5 millióan használják a különböző közösségi média felületeket. Tíz magyar internetező közül kilenc minden nap használja a világhálót. Az asztali számítógép és a laptop mellett intenzíven nő mobilról internetezők száma. A magyar internetezők közel fele néz naponta valamilyen online videót. A leglátogatottabb oldal a hazai felhasználók körében a Google, a második a Facebook.

Nyilvánvaló, hogy az a felhasználó, aki bármilyen közösségi platformot használ, fogyasztónak számít. Ezen oldalak használata közben ugyanazok a jogok illetik meg, mintha bármilyen árut vagy szolgáltatást vásárolna. Az egyre növekvő méretű közösségi terek, az elképesztő mennyiségű adat és új tartalom, mindemellett rengeteg veszélyt rejt mind a felnőtt, mint a kis- és fiatalkorú felhasználók számára.

Jelen tanulmány a teljesség igényével készült, ám tekintettel a vizsgát közösségi platformok (Facebook, Instagram, YouTube, Twitter és Vimeo) összetettségére, bonyolultságára, funkcióik sokaságára, megpróbálunk a lehető legfontosabb területekre, azaz a helyes és helytelen tartalmakra, ezek kezelésére, kis- és fiatalkorúak védelmére, valamint azon a témakörökre koncentrálni, amik irányt mutatnak a felhasználóknak a saját biztonságuk és az internetes közösség védelmének témakörében.

A tanulmány a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával készült és elérhető ide kattintva.

Készült a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával.